czwartek, 21 grudnia 2017

KALENDARZ ADWENTOWY DZIEŃ 21 PŁATKI ŚNIEGU


Witam w wieczór numer 21. Mam dla Was przepis na płatki śniegu. Bardzo fajny przepis, niesamowita kruchość i delikatność. To chyba za sprawą mąki ziemniaczanej ciasteczka są takie gładkie. To moje pierwsze płatki śniegu. W internecie widziałam pięknie wycięte foremką. Zrobiłam kilka w wersji stempelkowej i odbiłam na nich gwiazdki. Idealne ciasteczka do stemplowania. Kusi mnie by odbić na nich serwetki;-)




ANYŻOWE PŁATKI ŚNIEGU

125 g miękkiego masła 
50 g cukru pudru
60 g mąki
125 g mąki ziemniaczanej
1 cukier waniliowy
1 łyżka mielonego anyżu

 Masło utrzeć na puszystą masę, dodać przesiany cukier puder i dalej ucierać. Następnie wsypać obie mąki, cukier waniliowy i anyż. Na koniec dodać 2 łyżki bardzo zimnej wody i wyrobić masę na gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na pół godziny do lodówki, 
Z ciasta toczyć kulki wielkości dużej wiśni , układać na blaszce i widelcem odciskać wzorki. Piec w 176 C ok 10 -15 minut.
Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.




Ciasteczka przechowujemy w puszcze lub dużym słoiku. Bardzo polecam do kawy i na prezent,


Jutrzejsze ciasteczka już upieczone i polukrowane. Jutro zapraszam na Lebkuchen- niemieckie pierniczki. Pycha i łatwizna, Ciasto zrobiłam w max 4 minuty, Gdy stygło pojechałam do przedszkola po Bartka i jak wróciłam już miałam idealne ciasto na pierniczki. Jeszcze gorące były  , a połowa została już rozdana. Do jutra kochane moje. Dobrej nocy i słodkich snów. Kasia








3 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł z tymi ciasteczkami na adwentowy kalendarz...może w przyszłym roku spróbuję i ja:)
    Przejrzałam kilka postów wstecz i wszystkie przepisy ciekawe:) chciałabym dostać taki ciasteczkowy prezent:)
    Tymczasem zapraszam na nową odsłonę mojego bloga: https://blog.takpoprostuwnetrza.pl/. Wkrótce post świąteczny:)
    Pozdrawiam serdecznie i cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne płatki śniegu, zwłaszcza że u nas śniegu brak. Pozwolę sobie przesłać pozdrowienia dla Szanownego Małżonka i podziękować Mu również za piękne zdjęcia i za to, że Cię tak pięknie dopinguję w Adwentowym Kalendarzu Tak trzymać Pozdrawiam ciepło Do zobaczenia Do jutra Joanna

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne zdjęcia. Ciekawy przepis, nigdy nie jadłam anyżowych ciasteczek(czy zmielony anyż można dostac w sklepie? Ja widzialam tylko gwiazdki). Warto spróbować😊 . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...