czwartek, 7 grudnia 2017

KALENDARZ ADWENTOWY DZIEŃ SIÓDMY SŁODKIE MINI BABAECZKI




Witam kochani. Dziś słodkie, migdałowe maleństwa. Zapraszam do testowania.

MINI BABECZKI MIGDAŁOWE
50g masła
2 jajka
80g cukru
1 cukier waniliowy
100 g mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia
50 g posiekanych migdałów


POLEWA
50 g cukru pudru
2 łyżki wody


PRZYGOTOWANIE;
Masło roztopić i przestudzić.
Jajka utrzeć mikserem , dodać cukier , cukier waniliowy. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Na sam koniec dodać masło i migdały. Delikatnie wymieszać i przelać do foremek na babeczki, 
Piec 20 min 160 C termoobieg. 
Lukier to cukier puder utarty z wodą. 
Ciepłe babeczki polukrować .
Przepis na mini formę do babeczek. Ja piekłam z podwójnej ilości i starczyło mi na dwie sylikonowe foremki. Chodzi mi o takie małe foremki na ok pół normalnej blaszki do pieczenia. 
Pyszne babeczki. Piękne do dekoracji i jako oryginalny świecznik na małą świeczkę ;-)
 Przepis z niemieckiej gazety Wohnen&Garten.


Babeczki przechowuję w puszce. Są lekko wilgotne i aromatyczne. Kilka sztuk leżało na stole i trochę podeschło ;-0 ale i tak były pyszne. 
Zjadłam je do kawy. 
Szczerze to korci mnie zrobić babeczki jako świeczniki i teraz pytanie czy jadalne czy z gipsu???











 Upiekłam takie maleńkie jak na górze i trochę większe jak na dole. Polecam dla wszystkich łasuchów. A dzieci będą bardzo zadowolone gdy będą mogły je samodzielnie ozdobić.



 Kochani biorę się za pieczenie. Chcę upiec coś z przyprawami korzennymi, może jeszcze małe magdalenki, katarzynki i te ciastka przez maszynkę;-)
Miłego popołudnia i do zobaczenia jutro.
No i jeszcze bardzo dziękuję za wszystkie komentarze. Ale mnie motywujecie do pieczenia;-)))
Buziaki Kasia








8 komentarzy:

  1. Przepiękne.Propozycje na świecznik świetne. Wszystkie wykorzystam😊.Już kupiłam granata, teraz biorę się za babeczki. Piękna patera 👍.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeeeeepiękne Nigdy nie widziałam takich maleńkich foremek do pieczenia Chętnie bym kupiła Może w Twoim sklepie są ? Trzymam kciuki za kolejne wypieki Czekam z niecierpliwością Do zobaczenia Do jutra Joanna

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki aż proszą się na stół - będę piec i dzięki za fajny przepis, K :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis, już zapisłam dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...